Skip to the content
  • Oferta
    Obszary
    Branże
    Technologie
    • Pozycjonowanie stron
    • Pozycjonowanie lokalne
    • Pozycjonowanie sklepów
    • Audyt SEO
    • Content marketing
    • Pozycjonowanie wizytówki Google
    • Konsultacje SEO (Szkolenia)
    • Google ADS
    • Pozycjonowanie stron medycznych
    • Pozycjonowanie WordPress
    • Pozycjonowanie Shoper
    Obszary
    • Pozycjonowanie stron
    • Pozycjonowanie lokalne
    • Pozycjonowanie sklepów
    • Audyt SEO
    • Content marketing
    • Pozycjonowanie wizytówki Google
    • Konsultacje SEO (Szkolenia)
    • Google ADS
    Branże
    • Pozycjonowanie stron medycznych
    Technologie
    • Pozycjonowanie WordPress
    • Pozycjonowanie Shoper
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Bezpłatna Konsultacja
Ile trwa pozycjonowanie strony?

Spis treści

  • Ile średnio trwa pozycjonowanie strony w Google?
  • Dlaczego na efekt pozycjonowania trzeba poczekać?
  • Błyskawiczne efekty pozycjonowania – case study gabinetu stomatologicznego
  • Jak długo trwa pozycjonowanie? – etapy pozycjonowania w czasie
  • Od czego zależy ile trwa pozycjonowanie w Google?
  • Jakie działania mogą przyspieszyć pozycjonowanie strony?
  • Czy pozycjonowanie nowej strony trwa dłużej niż istniejącej?
  • Ile trwa pozycjonowanie w Google? – podsumowanie

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Szukając odpowiedzi na pytanie ile czasu trwa pozycjonowanie najczęstszą odpowiedzią będzie “to zależy”. My jednak skupimy się na konkretach wynikających z badań i naszego doświadczenia. Według badania przeprowadzonego przez Semrush na grupie ponad 28000 serwisów internetowych, strony, które od początku swojego istnienia inwestowały w SEO były w stanie wygenerować ponad 4000 wizyt w ciągu pierwszego roku (źródło). Natomiast inne badanie, które zrobiła agencja Ahrefs mówi, że tylko 1,74% nowych serwisów wchodzi do TOP 10 w ciągu roku (źródło). W takim razie ile trwa pozycjonowanie strony? Jakie czynniki wpływają na ten czas? Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule!

Z tego artykuł dowiesz się:

01
01

Ile trwa pozycjonowanie? Skuteczna kampania SEO trwa od 3 miesięcy do nawet dwóch lat. Pozycjonowanie to inwestycja długoterminowa, która wymaga ciągłej pracy.

02
02

Kiedy widać pierwsze efekty pozycjonowania? W mniej konkurencyjnych branżach można zauważyć efekty po 3 miesiącach, natomiast w trudniejszych nawet do 6 miesięcy.

03
03

Co wpływa na czas pozycjonowania? Są to konkurencyjność branży i trudność fraz, budżet, wiek i autorytet domeny, jakość treści i profil linków, a także przyjęta strategia oraz cele i KPI.

Ile średnio trwa pozycjonowanie strony w Google?

Pierwsze efekty pozycjonowania można zauważyć już po 3 – 6 miesiącach. Według informacji, które podaje Google na swoim kanale Youtube, w większości przypadków przy współpracy z agencją SEO będzie to okres od 4 do 12 miesięcy (źródło).

Często brak widoczności domeny może być spowodowany jednym błędem technicznym np. ustawieniem meta tagu “noindex, nofollow”. W takich przypadkach wystarczy rozwiązać ten problem, a efekt będzie widoczny w ciągu kilku dni.

Z naszego doświadczenia wynika, że odpowiedź na pytanie ile trwa pozycjonowanie strony jest bardziej złożona. Zależy od wielu czynników, a czas powinien być estymowany indywidualnie, biorąc pod uwagę specyfikę serwisu oraz jej otoczenia.

W przypadku mniej konkurencyjnych branż i stron, które zajmują się niszową działalnością, efekty mogą być widoczne już po wstępnej optymalizacji, podczas gdy konkurencyjne branże pierwsze efekty mogą zobaczyć nawet po roku. Dlatego należy mieć na uwadze, że podane okresy są szacunkowe i mogą się różnić w zależności od serwisu.

Dlaczego na efekt pozycjonowania trzeba poczekać?

Efekty SEO zazwyczaj nie pojawiają się od razu, ponieważ cały proces wymaga czasu i wielu przygotowań. Na początku konieczne jest przeprowadzenie dokładnego audytu całego serwisu, który pozwoli zidentyfikować obszary konieczne do poprawy. Następnie agencja opracowuje strategię poprzez analizę konkurencji, wybór odpowiednich fraz kluczowych i określenie celów biznesowych całej współpracy. Na tym etapie ustalany jest także harmonogram działań.

jak długo trwa pozycjonowanie
Ikona CTA

Zostań najjaśniejszą gwiazdą
w galaktyce Google!

Cennik
Gdy wszystkie sprawy organizacyjne zostaną ustalone, agencja przechodzi do projektowania zmian na stronie w celu zoptymalizowania i poprawy widoczności. Specjaliści zajmują się takimi działaniami jak:
01
01

Projekt i optymalizacja meta tagów

02
02

Opis i propozycje zmian aspektów technicznych serwisu

03
03

Opracowanie struktury informacji

04
04

Produkcja opisów na kategorie ofertowe

05
05

Przygotowanie content planu do optymalizacji bloga

06
06

Zaprojektowanie strategii linkowania zewnętrznego

Kiedy wszystkie wymienione działania zostaną zakończone, swoją pracę musi wykonać Google. Algorytm potrzebuje czasu, aby odwiedzić stronę, zindeksować wprowadzone zmiany i usytuować serwis na liście wyników wyszukiwania. Proces ten jest dosyć problematyczny, ponieważ nigdy nie ma pewności kiedy Google zaindeksuje wprowadzone zmiany. Czasem może to się wydarzyć już następnego dnia, a w innym przypadku może trwać kilka tygodni.

Błyskawiczne efekty pozycjonowania – case study gabinetu stomatologicznego

Najlepszym przykładem, który pokazuje, że efekty mogą pojawić się szybciej, jest gabinet stomatologiczny z Gliwic, z którym współpracujemy od 2024 roku. Gabinet wcześniej nie korzystał z pozycjonowania, więc strona była praktycznie niewidoczna w wynikach wyszukiwania – nie generowała ruchu, przez co na fotelach brakowało nowych pacjentów. Już po wdrożeniu podstawowych działań optymalizacyjnych widoczność zaczęła dynamicznie rosnąć, a wraz z nią liczba zapytań i telefonów.

ile czasu trwa pozycjonowanie strony
W pierwszym miesiącu wdrożyliśmy następujące optymalizacje:
01
01

Przeprowadziliśmy precyzyjny audyt całego serwisu, dzięki czemu zidentyfikowaliśmy obszary wymagające natychmiastowej poprawy

02
02

Zebraliśmy frazy kluczowe, które później wykorzystaliśmy do optymalizacji kategorii. Dodatkowo przygotowaliśmy listę fraz potrzebnych do napisania wpisu blogowego i stworzyliśmy content plan z wpisami na najbliższe miesiące

03
03

W pierwszej kolejności zajęliśmy się podstawową optymalizacją: meta tytuły, wyróżniające meta opisy, optymalizacja treści poprzez nasycenie fraz kluczowych, redakcję opisów pod potrzeby użytkowników oraz zaprojektowanie sekcji FAQ,

04
04

Wdrożyliśmy także przekierowania dla adresów błędów 404 i przeprowadziliśmy optymalizację techniczną serwisu

05
05

Zaprojektowaliśmy strategię linkowania zewnętrznego na lokalnych portalach, aby wzmocnić widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Efekt tych działań był widoczny niemal natychmiast. Już w pierwszym miesiącu współpracy udało nam się wbić najważniejsze frazy kluczowe do TOP 3 wyników wyszukiwania, co przełożyło się na zauważalny wzrost ruchu na stronie i przypływ nowych pacjentów w gabinecie w Gliwicach. Jest to idealny dowód na to, że czasem wystarczy wstępna optymalizacja przy lokalnych projektach żeby zauważyć, że SEO realnie przekłada się na rozwój biznesu.

Jak długo trwa pozycjonowanie? – etapy pozycjonowania w czasie

Pierwsze efekty – 3 – 6 miesięcy

Pierwsze efekty optymalizacji serwisu będą widoczne nawet po 3 miesiącach. W zależności od wielkości serwisu i konkurencyjności branży może to być szybciej lub wolniej. W wielu przypadkach stron internetowych, które prowadzą swoją działalność lokalnie na terenie niewielkiego miasta, pierwsze efekty będą widoczne nawet po kilku dniach od wstępnej optymalizacji.

Tak jak pisaliśmy wcześniej, czasem problem z widocznością serwisu jest spowodowany niewielkim błędem technicznym, przez który robot Google nie potrafi zrozumieć treści i nie wyświetla całego serwisu w wynikach wyszukiwania. W takich przypadkach po zidentyfikowaniu błędu i naprawieniu go, efekty pozycjonowania będą widoczne niemal natychmiast.

Najczęściej pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne poprzez wyświetlanie serwisu na kilka fraz długiego ogona w TOP 50. W przypadku mniejszych stron internetowych lub pozycjonowania lokalnego w małych miastach, część najważniejszych fraz może pojawić się nawet w TOP 10. W efekcie powinien pojawić się pierwszy ruch na stronie oraz konwersje.

pozycjonowanie po jakim czasie efekty

Satysfakcjonujące efekty – 6 – 12 miesięcy

Satysfakcjonujących efektów pozycjonowania można spodziewać się po upływie 6 – 12 miesięcy. Zazwyczaj będą widoczne poprzez stabilny ruch na stronie, który zaczyna regularnie konwertować i przynosić zyski finansowe.

W tym okresie większość najważniejszych fraz kluczowych powinna być widoczna w TOP 10, a w przypadku lokalnych działalności, frazy w połączeniu z miastami mogą być widoczne nawet w TOP 3. Zdarzają się przypadki, że serwis już na tym etapie jest w stanie przebić się na frazy ogólne, które są najczęściej wyszukiwanymi hasłami.

W związku z satysfakcjonującą widocznością serwisu spowodowaną awansami fraz kluczowych na wyższe pozycje, może pojawiać się znacznie więcej telefonów lub zamówień. Widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na niszowe frazy długiego ogona oraz rosnąca widoczność najważniejszych fraz pozwalają generować coraz większe przychody. Dzięki temu inwestycja w SEO na tym etapie już może się zwracać.

Wysokie pozycje na najważniejszych słowach kluczowych – 1 – 2 lat

Po roku do dwóch lat prowadzenia działań SEO efekty są już w pełni widoczne. Najważniejsze frazy kluczowe powinny znajdować się na docelowych pozycjach, zazwyczaj w TOP3 – TOP10. Najczęściej w pierwszej kolejności w TOP 3 będą widoczne mniej popularne frazy taki jak long-taile lub zapytania lokalne, natomiast w dłuższej perspektywie pojawią się także najważniejsze frazy kluczowe na pierwszych trzech pozycjach.

W tym czasie ruch na stronie rośnie w sposób stabilny i regularny, a konwersje pojawiają się z dużą częstotliwością. Na tym etapie inwestycja w SEO przynosi spore zyski, dzięki czemu przewyższa koszty poniesione na działania optymalizacyjne. Efekty pozycjonowania poza widocznością fraz kluczowych i ruchem w Google Search Console są widoczne poprzez ogólną obecność brandu w przestrzeni cyfrowej. Wdrożona wcześniej strategia linkowania zewnętrznego wpływa na obecność firmy na forach, blogach czy katalogach lokalnych.

ile trwa pozycjonowanie

Od czego zależy ile trwa pozycjonowanie w Google?

Konkurencja w branży

Należy pamiętać, że w Google nie jesteśmy jedyną istniejącą cywilizacją. Tak jak my dążymy do podboju galaktyki wyników wyszukiwania, tak samo robi to konkurencja. Niektóre branże są mniej lub bardziej konkurencyjne, dlatego odpowiedź na pytanie ile czasu trwa pozycjonowanie strony będzie w dużej mierze zależna od konkurencyjności branży oraz fraz kluczowych. Konkurencyjność jest wyrażona jako ilość stron, które walczą o wysoką pozycję na daną frazę kluczową. Można zatem dokonać podziału konkurencyjności na:
01
01

Konkurencja niska – frazy niszowe, lokalne lub long-tail, gdzie liczba rywali jest ograniczona, a wiele stron ma słabą optymalizację. Efekty można osiągnąć relatywnie szybko (kilka miesięcy).

02
02

Konkurencja średnia – popularne frazy branżowe o większym wolumenie wyszukiwań, gdzie działa już wiele firm, ale nie wszystkie prowadzą intensywne działania SEO. Pozycjonowanie wymaga systematycznej pracy przez kilka do kilkunastu miesięcy.

03
03

Konkurencja wysoka – frazy ogólne lub globalne, często o dużym potencjale biznesowym (np. kredyt, próchnica, ubezpieczenie). Tu rywalizuje się z serwisami o silnym autorytecie i dużych budżetach, a czas potrzebny do wejścia do czołówki może wynosić kilkanaście miesięcy lub więcej.

Porozmawiajmy o konkretach!

Relacja, strategia, prostota, narzędzia i wiedza — tak w skrócie brzmi nasz sposób na skuteczne SEO. Jeżeli przekonuje Cię takie podejście do pozycjonowania, lub jeśli potrzebujesz więcej informacji o naszej filozofii SEO, zadzwoń lub napisz już dziś. Chętnie poznamy Twoją historię i zadbamy o to, by trafiła ona do wybranej przez Ciebie grupy internautów!








    Wyślij

    Marketino - Agencja marketingowa Katowice

    Indywidualne cele serwisu

    Czas pozycjonowania jest zależy od celów jakie zostały ustalone na początku współpracy. Jeśli celem marki będzie wybicie strony na top3 pozycje na ogólne słowo kluczowe takie jak “kredyt” lub “sukienka”, to pozycjonowanie może zająć dużo czasu. Podane frazy poza sporym wolumenem wyszukiwań, który z pewnością brzmi kusząco, cechują się wysoką konkurencją, więc wypromowanie serwisu będzie wymagającym i czasochłonnym procesem. W związku z tym estymując czas do efektów kampanii należy wziąć pod uwagę:
    01
    01

    Realistyczne cele – Realistyczne cele pozwalają skrócić proces pozycjonowania, ponieważ od początku współpraca opiera się na działaniach, które faktycznie są możliwe do osiągnięcia. Zamiast tracić czas na zbyt ambitne frazy o ogromnej konkurencji, strategia skupia się na frazach dających szybsze efekty.

    02
    02

    Harmonogram kampanii – Harmonogram działań SEO porządkuje cały proces i pokazuje, z czego będzie składać się pozycjonowanie w ustalonym czasie. Ułatwia planowanie, zwiększa transparentność współpracy i pozwala mierzyć wpływ poszczególnych elementów strategii na efekt.

    03
    03

    Wskaźniki miary sukcesu (KPI) – Odpowiednio wyznaczone miary sukcesu pomagają precyzyjniej oszacować czas, który będzie potrzebny do wybicia serwisu na topowe pozycje. Dzięki temu współpraca staje się transparentna, a klient wie jak długo trwa pozycjonowanie strony.

    Budżet na działania SEO

    Budżet to prawdopodobnie najważniejsze kryterium warunkujące czas, który jest konieczny do zobaczenia pierwszych efektów strategii SEO. Wyższy budżet to większe możliwości i lepsze linki zewnętrzne.

    Budżet ma znaczenie przede wszystkim przy serwisach w branżach o wysokiej konkurencji. W przypadku walki o konkurencyjne frazy, większy budżet może być koniecznością do stworzenia możliwości wybicia serwisu na wyższe pozycje.

    W niszowych branżach budżety siłą rzeczy są mniejsze, natomiast sama niszowość sprawia, że konkurencja jest niższa i nawet mniejszy budżet może wystarczyć na wyższe pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania.

    ile trwa pozycjonowanie strony

    Rodzaj strategii

    Czas potrzebny na osiągnięcie pierwszych efektów kampanii SEO w dużej mierze zależy od rodzaju, którą prowadzimy. Inaczej wygląda pozycjonowanie lokalne, inaczej ogólnokrajowe, a jeszcze inaczej działania skupione na długim ogonie. Każda ze strategii ma swoją indywidualną specyfikę i tempo, dlatego warto wiedzieć, ile trwa pozycjonowanie strony przyjmując różne warianty strategii. Zestawienie wygląda następująco:
    Monitorowanie działań
    01
    Optymalizacja techniczna strony
    01

    Pozycjonowanie długiego ogona (long-tail SEO) – pierwsze wyniki mogą pojawić się już po 2-3 miesiącach, pełniejsze efekty zwykle w 4-6 miesięcy.

    Pozycjonowanie - rynek
    02
    Optymalizacja meta tagów i atrybutów ALT
    02

    Pozycjonowanie lokalne – w mniejszych miastach efekty można zobaczyć po 3-4 miesiącach, w większych aglomeracjach potrzeba 5-8 miesięcy.

    Kampania pozycjonowania lokalnego
    03
    Aktualizacja contentu
    03

    Pozycjonowanie ogólnokrajowe – zauważalne wzrosty zazwyczaj po 6-12 miesiącach, przy dużej konkurencji nawet dłużej.

    Lokalne rynki
    04
    Content plan i regularne publikacje wpisów
    04

    Pozycjonowanie w e-commerce (sklep internetowy) – pierwsze efekty najczęściej po 4-6 miesiącach, ale pełny rozwój widoczności trwa 12 miesięcy i więcej.

    Wiek i autorytet domeny

    Wiek domeny ma bezpośredni wpływ na czas potrzebny do osiągnięcia wysokich pozycji w Google. Starsze domeny, które istnieją w sieci od lat i posiadają stabilną historię, budzą większe zaufanie algorytmów. Jeśli dodatkowo zgromadziły wartościowe linki oraz konsekwentnie publikowały treści, ich autorytet jest wyższy, a proces pozycjonowania przebiega szybciej. Z kolei nowe domeny muszą dopiero udowodnić swoją wiarygodność – zdobyć linki, stworzyć solidną bazę treści i zbudować rozpoznawalność marki.

    Zależność między wiekiem domeny, a jej rankingiem świetnie opracowała agencja Ahrefs, która przeprowadziła badanie dotyczące tego jak długo trwa pozycjonowanie. Badanie wykazało, że jedyne 13,7% stron z rocznym stażem w Google rankuje w pierwszej dziesiątce. Natomiast aż 72,9% serwisów w TOP 10 wyników wyszukiwania to domeny istniejące przez 3 lub więcej lat (źródło).

    Ile trwa pozycjonowanie nowej i starej witryny w praktyce?

    • Nowa witryna: pierwsze stabilne wyniki zwykle po 6–12 miesiącach. Pierwsze „małe wygrane” na long-tailach często w 3–6 miesięcy (zależnie od konkurencji, jakości treści i linków).
    • Witryna działająca od lat: widoczne wzrosty zazwyczaj po 3–6 miesiącach. Szybkie efekty przy dobrym autorytecie i technikaliach nawet w 4–12 tygodni (np. dzięki optymalizacjom on-page i nowym treściom).
    pozycjonowanie kiedy efekty

    Jakość treści i link building

    W dobie wszechobecnie panującej sztucznej inteligencji, wysokiej jakości treść napisana przez człowieka potrafi porządnie przyspieszyć proces pozycjonowania. Wiele podmiotów decyduje się na automatyczne generowanie treści przy użyciu narzędzi AI, takich jak Czat GTP czy Gemini przez co treści pozbawione są emocji i specyficznych informacji, wynikających z doświadczenia człowieka. W związku z tym wysokiej jakości treść napisana przez copywritera, zgodnie z intencją wyszukiwania i potrzebami, których szuka użytkownik, potrafi skrócić czas potrzebny na wybicie serwisu na szczyt galaktyki Google nawet o kilka tygodni.

    W badaniu przeprowadzonym przez Semrush na temat tego ile czasu trwa pozycjonowanie wynikało, że ze wszystkich badanych serwisów, aż 92,3% stron, które utrzymywały swoją widoczność w TOP100 wyników wyszukiwania przez cały okres badania (13 miesięcy) miało przynajmniej jeden link zewnętrzny. Ponad połowa (55,1%) serwisów, które nie wybiły się do TOP10 nie miały żadnego backlinka (źródło). Dane pokazują istotność inwestycji w linkowanie. Warto pamiętać o tym żeby pozyskiwać linki ze źródeł bliskich tematycznie do linkowanego serwisu. Należy także zwracać uwagę na jakość serwisu linkującego.

    Jakie działania mogą przyspieszyć pozycjonowanie strony?

    Monitorowanie działań
    01
    Optymalizacja techniczna strony
    01

    Poprawa szybkości ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, wdrożenie HTTPS, prawidłowa struktura nagłówków i adresów URL; ułatwia Google skuteczniejsze crawlowanie i indeksację.

    Pozycjonowanie - rynek
    02
    Optymalizacja meta tagów i atrybutów ALT
    02

    Wstępna optymalizacja SEO, która często daje szybkie efekty, szczególnie w przypadku mniejszych serwisów. Dobrze napisane tytuły i opisy zwiększają CTR w wynikach wyszukiwania, a poprawne atrybuty ALT ułatwiają Google zrozumienie treści grafik.

    Kampania pozycjonowania lokalnego
    03
    Aktualizacja contentu
    03

    Google premiuje strony, które regularnie odświeżają treści i dostosowują je do aktualnych potrzeb użytkowników. Poprawa nagłówków, dodanie nowych informacji, uzupełnienie brakujących sekcji czy wzbogacenie tekstu o dane liczbowe sprawia, że materiał staje się bardziej kompletny i atrakcyjny.

    Lokalne rynki
    04
    Content plan i regularne publikacje wpisów
    04

    Powinien zawierać wszystkie istotne elementy: listę fraz kluczowych, daty publikacji, przypisane kategorie oraz zaplanowane linkowanie wewnętrzne. Ważne jest też odpowiednie ułożenie treści w klastry tematyczne, dzięki którym strona zyskuje topical authority.

    Pozycjonowanie - spotkanie z odbiorcą
    05
    Budowanie profilu linków
    05

    Odpowiednie linkowanie zewnętrzne przyspiesza pozycjonowanie, ponieważ każdy wartościowy backlink jest sygnałem dla Google, że strona jest godna zaufania. Linki z mocnych, tematycznych źródeł wzmacniają autorytet domeny, ułatwiają szybsze przebicie się na konkurencyjne frazy i skracają czas potrzebny do osiągnięcia efektów SEO.

    Ręka - CTA

    Tylko KLIK dzieli cię od poznania
    kosztów kampanii skutecznego SEO!

    Cennik

    Czy pozycjonowanie nowej strony trwa dłużej niż istniejącej?

    Pozycjonowanie świeżej domeny, która nie ma jeszcze zbudowanego autorytetu zazwyczaj trwa dłużej niż promowanie serwisu, który od dłuższego czasu jest obecny w wyszukiwarce Google. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, wiek domeny jest czynnikiem warunkującym czas pozycjonowania serwisu.

    Badanie, które przeprowadziło Ahrefs na próbie miliona losowych stron wykazało, że w 2024 roku zaledwie 1,74% domen wybiło się do TOP 10 wyników wyszukiwania. Przyjęto także inną próbę badawczą, którą było 2 miliony losowych serwisów, które nie mogły być puste (bez żadnej treści). Badanie wykazało, że zaledwie 6,11% stron weszło do TOP 10 (źródło).

    Dłuższy czas pozycjonowania świeżych serwisów jest spowodowany koniecznością zbudowania autorytetu. Domena musi zdobyć jakościowe linki i wyczerpać swoją tematykę, aby algorytmy uznały ją za wiarygodną. Google potrzebuje też czasu na crawlowanie i pełną indeksację nowych adresów oraz ocenę wydajności serwisu i sygnałów użytkowników. Do tego dochodzi stworzenie i wdrożenie zoptymalizowanych treści (architektura informacji, klastry tematyczne, nagłówki, linkowanie wewnętrzne) oraz zaplanowanie całej kampanii.

    ile trwa pozycjonowanie

    Ile trwa pozycjonowanie w Google? – podsumowanie

    Pozycjonowanie to maraton, nie sprint. Pierwsze efekty zwykle widać po 3–6 miesiącach, a stabilny wzrost po 6–12 miesiącach; na topowe frazy często potrzeba 1–2 lat. Tempo zależy od konkurencji, celów, budżetu, strategii, wieku domeny, jakości treści i linków. Nowe strony rosną wolniej, ale mogą szybko złapać ruch z długiego ogona. Czasem wystarczy naprawić jeden błąd techniczny, aby poprawa była niemal natychmiastowa. Najbardziej skraca drogę solidny fundament: techniczne SEO, dobrze zoptymalizowane meta tagi, szybka i mobilna strona, regularne aktualizacje i plan treści blogowych w klastrach plus sensowne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Gdy widoczność jest na odpowiednim poziomie, opłaca się łączyć SEO z Google Ads i social mediami.

    FAQ

    Ile trwa pozycjonowanie strony?
    Pozycjonowanie strony to proces długofalowy, którego efekty buduje się etapami. Pierwsze widoczne zmiany pojawiają się zazwyczaj po 3–6 miesiącach, stabilne rezultaty po 6–12 miesiącach, a najwyższe pozycje na konkurencyjne frazy często wymagają nawet 1–2 lat systematycznej pracy.
    Od czego zależy czas pozycjonowania strony internetowej?
    Na czas pozycjonowania wpływa wiele czynników: konkurencyjność branży, budżet przeznaczony na SEO, wiek i autorytet domeny, jakość treści oraz profil linków. Ważne są także indywidualne cele serwisu i przyjęta strategia – lokalna, ogólnokrajowa czy oparta na długim ogonie.
    Po jakim czasie widać pierwsze efekty pozycjonowania?
    Pierwsze efekty działań SEO można zauważyć już po 3–6 miesiącach, choć w przypadku prostych błędów technicznych poprawa może nastąpić w ciągu kilku dni. Stabilniejszy wzrost widoczności i ruchu organicznego pojawia się najczęściej po około pół roku regularnych działań.
    Jakie działania mogą przyspieszyć pozycjonowanie strony?
    Proces można przyspieszyć dzięki m.in. optymalizacji technicznej (szybkość ładowania, mobile friendly, HTTPS), dopracowaniu meta tagów, regularnym aktualizacjom treści i tworzeniu wpisów blogowych w klastrach tematycznych. Duże znaczenie ma też budowa profilu linków z wartościowych źródeł oraz konsekwentne publikowanie jakościowych treści.
    Logo Marketino - Agencja marketingowa SEO / SEM
    Agencja SEO / SEM
    ul. św. Jana 11/4 40-012 Katowice
    Marketing internetowy
    +48 796 610 545
    Agencja marketingu online
    biuro@marketino.pl

    Menu

    • Strona główna
    • Blog
    • Cennik
    • Kontakt
    • Polityka prywatności

    Oferta

    • Audyt SEO
    • Content marketing
    • Google ADS
    • Konsultacje SEO (Szkolenia)
    • Pozycjonowanie lokalne
    • Pozycjonowanie Shoper
    • Pozycjonowanie sklepów
    • Pozycjonowanie stron
    • Pozycjonowanie stron medycznych
    • Pozycjonowanie WordPress
    • Pozycjonowanie wizytówki Google

    Lokalizacje

    • Pozycjonowanie Katowice
    • Pozycjonowanie Chorzów
    • Pozycjonowanie Gliwice
    • Pozycjonowanie Jaworzno
    • Pozycjonowanie Tychy
    • Pozycjonowanie Zabrze
    • Pozycjonowanie Dąbrowa Górnicza
    • Pozycjonowanie Będzin
    • Pozycjonowanie Rybnik
    • Pozycjonowanie Bytom
    • Pozycjonowanie Lędziny
    • Pozycjonowanie Czeladź
    • Pozycjonowanie Ruda Śląska
    • Pozycjonowanie Mysłowice
    • Pozycjonowanie Siemianowice Śląskie
    • Pozycjonowanie Sosnowiec
    • Pozycjonowanie Częstochowa
    • Pozycjonowanie Bielsko-Biała
    • Pozycjonowanie Jastrzębie-Zdrój
    • Pozycjonowanie Żory
    • Pozycjonowanie Tarnowskie Góry
    • Pozycjonowanie Piekary Śląskie
    • Pozycjonowanie Racibórz
    • Pozycjonowanie Zawiercie
    • Pozycjonowanie Wodzisław Śląski
    • Pozycjonowanie Mikołów
    • Pozycjonowanie Knurów
    • Pozycjonowanie Czechowice-Dziedzice
    • Pozycjonowanie Cieszyn
    • Pozycjonowanie Myszków
    • Pozycjonowanie Żywiec
    • Pozycjonowanie Czerwionka-Leszczyny
    • Pozycjonowanie Lubliniec
    • Pozycjonowanie Rydułtowy
    • Pozycjonowanie Bieruń
    • Pozycjonowanie Pyskowice
    • Pozycjonowanie Radzionków
    • Pozycjonowanie Radlin
    • Pozycjonowanie Ustroń
    • Pozycjonowanie Kłobuck
    • Pozycjonowanie Pszów
    • Pozycjonowanie Wisła
    • Pozycjonowanie Pszczyna
    Agencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowego
    Agencja SEO / SEM

    Od przeszło dwóch lat mamy przyjemność pracować z agencją Marketino w zakresie SEO / SEM i jesteśmy niezwykle zadowoleni z efektów tej współpracy. Zespół Marketino to profesjonaliści z ogromną wiedzą i doświadczeniem w branży. Ich zaangażowanie w każdy projekt oraz kompleksowe podejście do potrzeb klienta przekładają się na realne wyniki. Dzięki nim nasze strony zyskują lepszą widoczność w wyszukiwarkach, co przyczynia się do wzrostu ruchu i zainteresowania naszą ofertą. Gorąco polecam Marketino wszystkim, którzy szukają rzetelnego partnera w dziedzinie SEO. Michał Kalinowski Inplusgastro

    Agencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowego
    Agencja SEO

    Agencja przede wszystkim godna zaufania i nie obiecująca nierealnych rzeczy. Rynek SEO często kojarzony jest z naciąganiem klientów, sam miałem wiele obaw niemniej współpraca z Panem Aleksandrem od ponad 3 lat przebiega na bardzo wysokim poziomie, a nasza widoczność organiczna portalu TanieZakwaterowanie.pl w niczym nie przypomina już stanu z początku naszej współpracy. Stan na dziś tj. wrzesień 2024: jest bardzo dobrze! Zarówno frazy lokalne jak i te ogólne o szerszym kontekście, które są dla mnie biznesowo strategiczne plasują się w większości przypadków w TOP3 wyników w wyszukiwarce, a mimo to wciąż idziemy po więcej. Szczerze polecam!

    Agencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowegoAgencja marketingu internetowego

    Dzięki Marketino i ich szerokiej wiedzy z zakresu SEO medycznego wiedzieliśmy, w jaki sposób poprawić treści na naszej stronie internetowej, jakie frazy kluczowe są istotne w naszej branży, tak by móc zacząć lepiej się pozycjonować w wyszukiwarkach. Czujemy, że jesteśmy naprawdę pod dobrą opieką! SEO w medycynie? Marketino!

    Copyright © 2025 mbtheme All Rights Reserved
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA w ramach Polityki Prywatności i Regulaminu usługi udostępnionych przez Google.
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności