Tu startuje Twój content marketing
Latka lecą, technologie się zmieniają, a content marketing wciąż dzieli i rządzi wśród czynników odpowiedzialnych za pozycjonowanie strony. W czasach AI, kiedy „jakieś” teksty można generować automatycznie bez większego wysiłku, Google konsekwentnie stawia na wartościowe treści. To najlepszy przykład na to, że dwa z pozoru podobne słowa: JAKOŚĆ i JAKOŚ dzielą całe lata świetlne.
Decydując się na pisanie treści z pomocą Marketino zyskujesz:
- Procesowe podejście do tworzenia contentu
- Strategię przygotowywania materiałów opartą o wytyczne SEO
- Pióro rzetelnych copywriterów, którzy znają się na swojej robocie.
Tworzymy merytoryczne, sensowne i zoptymalizowane pod SEO treści, które potrafią przekonać nawet płaskoziemców. Nie trać czasu na samodzielne próby pisania bloga czy redagowania contentu na stronę. Zleć to zadanie Marketino i przekonaj się, że content czyni cuda!
Potrzebuję strategii contentowej
Content marketing
– co to jest?
Content jest na ustach wszystkich osób trudniących się marketingiem zawodowo i hobbystycznie. W ostatnich latach robi prawdziwą furorę i nic nie wskazuje na to, by ten stan rzeczy miał się zmienić w przyszłości. Skąd ta pewność? Treści doceniają bowiem sami użytkownicy, Google i wreszcie twórcy technologii. Z pomocą contentu nadawca (firma, sklep internetowy, bloger, vloger, NGO) komunikuje się ze swoimi odbiorcami, buduje więź z tymi, na których mu zależy. Zatem, co to jest content marketing? To bardzo pojemne pojęcie. Wpadają do niego praktycznie wszystkie treści, które spotykamy, serfując w sieci. Przede wszystkim chodzi o artykuły, treści na stronę internetową, teksty w mediach społecznościowych, materiały video, rolki, infografiki, zdjęcia. Dzisiejszy content jest niebywale różnorodny, ale jego cele są w gruncie rzeczy bardzo podobne.

Tylko KLIK dzieli cię od poznania
kosztów kampanii content marketingowej
Po co Ci marketing treści?
Dobrej jakości content króluje w świecie internetu: buduje zasięgi, generuje konwersje, chwyta za serce, tworzy relacje, pomaga rozwiązywać problemy użytkowników. Przemyślane budowanie contentu pozwoli Ci zaistnieć w sieci bez konieczności inwestowania w płatną reklamę, wyniesie firmę na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania, a także będzie budować pomost zaufania między internautami i Twoją marką. Współcześnie marketing treści to absolutny must have. Coś tak niezbędnego jak system zaopatrujący załogową stację kosmiczną w tlen i wodę. Content to również podstawowe narzędzie promocji. Nic dziwnego, że tworzenie treści jest dziś bardzo modne i odmieniane przez wszystkie możliwe przypadki. Na szczęście Ty nie musisz uczyć się na błędach, podążać za tłumem i rozczarowywać się zmiennymi trendami. Zdaj się na doświadczonych przewodników w content marketingowym gąszczu i docieraj do celu przed innymi, dzięki zaplanowanym, dobrze napisanym i trafnie dystrybuowanym tekstom.


Choć w sieci spotykamy różne formy content marketingu, to w Marketino stawiamy przede wszystkim na słowo pisane. Współpracujemy z doświadczonymi copywriterami — osobami, dla których pisanie artykułów na strony internetowe jest zawodowym powołaniem. Ich twórczość trafia w gusta czytelników i robotów indeksujących Google. Współpracujemy ze sprawdzonymi copywriterami, co gwarantuje nam odpowiedni poziom merytoryczny tekstów, terminowość i przyjazny styl. Gdyby tylko Kopernik miał do dyspozycji takich ludzi, to jego „O obrotach sfer niebieskich” nie wylądowałoby w indeksie ksiąg zakazanych.
Treści na stronę marketingową to dopiero początek
No dobrze, czas nagli, więc przejdźmy do sedna: co możemy dla Ciebie napisać? Zacznijmy od tego, co branża e-commerce lubi najbardziej, czyli teksty do sklepów internetowych. Od słowa do słowa, transakcja gotowa. Opisy kategorii i podkategorii pod frazy SEO, narracja ścieżki zakupowej, tworzenie treści na poszczególne podstrony, a nawet opisy produktów — to tylko preludium do tego, co możemy ci zaoferować w ramach kampanii content marketingowej. Piszemy też teksty na blogi, landing page i artykuły sponsorowane. Piszemy posty w mediach społecznościowych, teksty do newsletterów i ebooki. Przede wszystkim jednak budujemy spójne strategie contentowe, w których każdy tekst ma swoje zadanie do wykonania.

Rozgrzej swoją stronę dzięki treściom
przygotowanym przez specjalistów
Teksty, które puszczają oczko do Google
Bogate wnętrze, inteligencja, poczucie humoru i dobre serce to nie wszystko. Liczy się także wygląd. Z pozycjonowaniem jest trochę jak z randkowaniem: aby zwrócić uwagę wyszukiwarki, musisz nie tylko pisać sensowne i unikatowe teksty, ale też odpowiednio je edytować. A tak się składa, że my wiemy, jakie wpisy są w typie Google. Optymalizacja tytułów, nagłówków i metadanych dla SEO, stosowanie prostego i jednoznacznego języka, formatowanie tekstu, pogrubienia, krótkie akapity, chwytliwe tytuły, multimedia… To tylko część rzeczy, na które zwracamy uwagę, przygotowując treści dla naszych klientów. Wszystko po to, by jak najszybciej znaleźć się w orbicie zainteresowań Google.
Oferta content marketingowa nie kończy się na klawiaturze
Większość z nas potrafi składać sensowne zdania i tak dobierać wyrazy, by te nie kuły w oczy czytelnika. Dlaczego więc tak często zleca się prowadzenie bloga czy tworzenie treści na strony internetowe zewnętrznym podmiotom? We współczesnym marketingu napisanie (nawet niezłego) tekstu to za mało. Trzeba go jeszcze zoptymalizować pod SEO, a następnie posłać tam, gdzie tekst zostanie dostrzeżony przez czytelników. Dokładnie tych czytelników, do których kierujemy swój przekaz. Tu do gry wchodzi dystrybucja w płatnych i darmowych kanałach (np. artykuły outreachowe, wpisy sponsorowane itd.). Dobór optymalnych kanałów dystrybucji i content plan również mieszczą się w zakresie naszych działań. Pomożemy też monitorować efektywność tekstów, sprawdzając, jak radzą sobie w kosmosie zwanym internetem. Monitorujemy, do kogo trafiają treści marketingowe naszych klientów, jak oni na nie reagują, kto faktycznie je czyta. Jeśli wyniki są poniżej oczekiwań, szukamy rozwiązań optymalizacyjnych i alternatywnych kanałów dystrybucji. Mierzenie efektywności działań content marketingowych (np. analiza ruchu i czasu spędzonego na stronie, korelacji publikacji treści ze współczynnikami konwersji) jest równie ważne jak samo tworzenie treści. Bez nich cała robota contentowa to przysłowiowa para w gwizdek, a tego byśmy nie chcieli. Nawet jeśli miałby być to gwizdek Szymona Marciniaka z finału MŚ.
Wyceń projekt
Co możesz zyskać, powierzając działania content marketingowe w ręce Marketino?

zaufanie klientów i opinię firmy, która daje im wartość dodaną w postaci poradników, instrukcji i analiz;

większą rozpoznawalność marki wśród osób, które jeszcze nie są Twoimi klientami.

treści, które będziesz publikować w mediach społecznościowych;

rangę eksperta w branży dzięki treściom odpowiadającym na konkretne pytania wyszukiwane przez użytkowników;

rankowanie strony w TOP10 wyników wyszukiwania;

wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na większą ilość fraz.
Jak działa strategia content marketingowa w naszym wykonaniu?
Stara maksyma NASA mówi, że składu udanej misji się nie zmienia. Pracujemy według wzorców, które w innych kampaniach sprawdzały się najlepiej. Jednocześnie na bieżąco śledzimy trendy, a także pozostajemy otwarci na sugestie i pomysły klientów w działaniach contentowych. Jeśli jednak zdasz się na nasze doświadczenie, bardzo prawdopodobne, że do mety będziemy zmierzać następującym szlakiem:Wskazanie celu contentu i określenie mierników KPI, dzięki którym będziemy sprawdzać, czy działania są skuteczne i efektywne.
Określenie grupy docelowej treści z podziałem na segmenty i buyer persony.
Zdefiniowanie potrzeb klientów, które możesz zaspokoić poprzez odpowiedni content oraz wybór form przekazu adekwatnych do konkretnych grup.
Opracowanie fraz najbardziej pożądanych z punktu widzenia strategii SEO.
Zaplanowanie budżetu.
Określenie osób odpowiedzialnych za poszczególne fazy kampanii (przygotowanie fraz, stworzenie tekstu, optymalizacja pod kątem SEO, autoryzacja, publikacja, ewentualnie dystrybucja treści).
Monitorowanie postępów kampanii i sprawdzanie zdefiniowanych wcześniej KPI.
Strategia content marketingowa — wejdź do planetarium korzyści Marketino
Wiesz już, czym jest content marketing w naszym wykonaniu. Jak widzisz, nasze podejście do tworzenia treści jest holistyczne i oparte o sprawdzone rozwiązania. Wiemy, że content marketing to coś więcej niż pisanie tekstów na stronę. To kompleksowe zadanie dla długodystansowców, wymagające pomysłu i jasno określonego celu, ale też konsekwencji i samodyscypliny. Jeśli odpowiada Ci nasze podejście, to napisz do Marketino i daj się popisać naszym copywriterom!
Zróbmy wspólnie coś wyjątkowego!
