Pozycjonowanie
lokalne

Promuj skutecznie biznes w twojej okolicy i daj się poznać mieszkańcom wybranego obszaru jako rzetelny usługodawca lub producent. Prowadzisz knajpę, gabinet psychologiczny, salon fryzjerski, przychodnię weterynaryjną lub piekarnię? Zainwestuj w mądre pozycjonowanie regionalne zorientowane na efekty!

Korzyści z lokalnego SEO w Marketino

  • Nie przepalamy kosmicznych budżetów na szeroko pojęty marketing
  • Adresujemy optymalizację pod kątem dotarcia do konkretnego segmentu odbiorców
  • Bierzemy na radar lokalne słowa kluczowe — najczęściej wyszukiwane frazy przez mieszkańców twojej galaktyki, tzn. okolicy

Precyzyjne i konkretne. Takie właśnie są działania prowadzone w ramach lokalnego pozycjonowania. Brzmi dobrze? Zatem wskakuj na pokład!

Pogadajmy o lokalnym SEO
Astronauta - skok

Pozycjonowanie
lokalne firmy

Lokalne pozycjonowanie skupia się na konkretnych rynkach. Dzięki temu, że działania SEO koncentrują się na wybranym obszarze (mieście, powiecie, województwie), wzrasta ich skuteczność i efektywność. Dlatego właśnie, jeśli potrafisz precyzyjnie określić swoją grupę odbiorców, pozycjonowanie regionalne i lokalne przyniesie ci najlepsze efekty i pozwoli zaistnieć na konkretnych rynkach w relatywnie krótkim czasie, bez konieczności spędzania lat świetlnych na budowaniu wyników. Z promowania się na lokalne słowa kluczowe korzystają zarówno małe, lokalne przedsiębiorstwa, jak i duże korporacje, którym zależy na dotarciu do zdefiniowanych segmentu rynku.

Ręka - CTA

Tylko KLIK dzieli cię od poznania
kosztów kampanii lokalnego SEO

5 kroków do odpalenia rakiety
o nazwie Pozycjonowanie Regionalne Firmy

Pozycjonowanie - indywidualne podejście
01
Rozmawiamy:
01

zaczynamy od spotkania z klientem. Chcemy lepiej poznać jego potrzeby i aktualne wyzwania. Zaznajamiamy się z produktem (usługą) z jego wyróżnikami, wsłuchujemy się w opowieść marki, poznajemy model biznesowy i grupę docelową odbiorców. To spotkanie pozwala nam zdobyć wiedzę na temat specyfiki danego projektu biznesowego, dzięki czemu możemy zaproponować konkretne rozwiązania.

KPI
02
Ustalamy cele:
02

precyzujemy, co klient chce osiągnąć, inwestując w lokalne pozycjonowanie i w jaki sposób będziemy mierzyć skuteczność naszych działań (KPI).

Harmonogram strategii
03
Dajemy narzędzia:
03

na podstawie zdobytej wiedzy proponujemy konkretne rozwiązania: np. tworzenie treści zawierających lokalne słowa kluczowe, optymalizacja wizytówki Google, audyt strony, linkowanie itd. Z klientem określamy zakres działań, budżet i harmonogram strategii.

Monitorowanie efektów kampanii
04
Działamy:
04

wdrażamy konkretne rozwiązania i monitorujemy wyniki kampanii.

Optymalizacja rezultatów
05
Sprawdzamy:
05

oceniamy skuteczność i efektywność wybranych narzędzi. Weryfikujemy, czy lokalne pozycjonowanie przynosi zakładane efekty. Optymalizujemy rezultaty.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Wielu z nas postępuje zgodnie z maksymą: myślę globalnie, żyję lokalnie. Chłoniemy światowe trendy, korzystamy z technologii wymyślonych w Dolinie Krzemowej, wstrzymujemy oddech na wieść o kolejnych próbach odkrywania wszechświata, podczas wakacji poznajemy inne kultury, a dzięki podcastom i mediom społecznościowym wyrabiamy sobie opinie na tematy dotyczące mieszkańców odległych państw. Jednak na co dzień funkcjonujemy w naszej małej ojczyźnie — dzielnicy, gminie, powiecie. Chodzimy na zakupy do osiedlowej piekarni, zaprowadzamy dziecko do gminnego przedszkola, udajemy się do lekarza w sąsiedniej przychodni.

W dynamicznie zmieniającym się świecie kryterium geograficzne wciąż ma duże znaczenie w codziennych wyborach konsumentów. Pozycjonowanie lokalne stron internetowych łączy przedsiębiorstwa ukierunkowane na dostarczanie wartości w bliskim otoczeniu z klientami, którzy szukają zaspokojenia potrzeb w najbliższym sąsiedztwie.

Mikrokosmos

Można powiedzieć, że pozycjonowanie regionalne wykorzystuje dużą część kosmicznego potencjału narzędzi SEO i lokuje go w bardzo precyzyjnym obszarze.

Pozycjonowanie lokalne w Google polega na promowaniu fraz uwzględniających kryterium geograficzne, zawężające warunki wyszukiwania do konkretnego obszaru. Klient, wpisując do wyszukiwarki zapytanie tego typu (np. barber Mokotów, myjnia samochodowa Myszków, loty w kosmos Cape Canaveral), daje do zrozumienia, że poszukuje produktów lub usług dostarczanych przez firmy z sąsiedztwa. Najlepszym przykładem jest tutaj wyszukiwanie usługodawców: zakładów fryzjerskich, przychodni weterynaryjnych czy kawiarni. Lokalnie będą więc pozycjonować się przedsiębiorstwa, które z racji na charakter działalności nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej: warsztaty samochodowe, kwiaciarnie, siłownie itd. Nasze doświadczenie pokazuje, że kryterium lokalne podczas wyszukiwania stosują również klienci noszący się z zamiarem kupna produktów premium (np. biżuterii, sprzętu RTV i AGD czy stolarki okiennej). Tego typu dobra można z powodzeniem nabyć przez internet, jednak cena (wyjątkowość lub złożoność) przedmiotu sprawiają, że — przed podjęciem decyzji — nabywca woli sprawdzić go osobiście w salonie sprzedaży.

Podczas kampanii lokalnego pozycjonowania stawiamy na konkretne zapytania adresowane do miejscowych odbiorców. Starannie selekcjonujemy frazy lokalne i to wokół nich koncentrujemy strategię SEO. Taka orientacja pozwala osiągać lepsze efekty w krótszym czasie.

Wyceń projekt
Mikrokosmos pozycjonowania

Co możesz zyskać, zlecając lokalne pozycjonowanie stron Marketino?

Kampania pozycjonowania lokalnego
01
pełne zaangażowanie realizatorów kampanii i elastyczne podejście uwzględniające specyfikę twojego biznesu i klientów;
01
Lokalni odbiorcy
02
zaufanie społeczne — lokalni odbiorcy będą identyfikować się z twoim brandem;
02
Wzrost rozpoznawalności marki
03
wzrost rozpoznawalności marki na konkretnych rynkach;
03
Lokalne słowa kluczowe
04
wyższe pozycje na lokalne słowa kluczowe…
04
Efekty pozycjonowania lokalnego
05
… a w efekcie także więcej klientów i zapytań o ofertę.
05
Ikona CTA

Sięgnij gwiazd,
z pozycjonowaniem lokalnym w Marketino!

Zostań gwiazdą okolicy dzięki pozycjonowaniu lokalnemu w Google

Lokalne SEO to rekomendowane rozwiązanie szczególnie dla:
Lokalne rynki
01
małych i mikroprzedsiębiorstw działających na lokalnych rynkach;
01
 
Pozycjonowanie - spotkanie z odbiorcą
02
firm, których specyfika działalności wymaga bezpośredniego spotkania z odbiorcą;
02
 
 
Globalne frazy - pozycjonowanie
03
początkujących marek, które nie chcą konkurować na globalne frazy z rynkowymi potentatami;
03
 
Pozycjonowanie - rynek
04
większych graczy, którzy targetują swoje produkty i usługi na określone rynki o dużym potencjale.
04

Zróbmy wspólnie coś wyjątkowego!








    Wyślij

    Astronauta - skok